Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO)

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu – Conversion Rate Optimization


Başarılı bir dönüşüm; reklamınızı tıklayan bir kullanıcının web sitenizden bir ürün veya hizmet satın alması, üyelik kaydı, siteden yapılan bir indirme işlemi veya tamamlanmış bir iletişim formu olarak tanımlanır. Dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO) ise, web sitesinin aldığı bir tıklamanın, satış, olası satış veya kayıt gibi dönüşüm olarak tanımlanmış olan anlamlı bir işlemi tamamlayan ziyaretçi sayısını arttırmak için dizayn edilmiş bir süreçtir. Bir CRO kampanyasının hedefi web sitenin aldığı trafiği artırmak değil var olan trafikte dönüşüm sayısını artırmaktır. CRO süreci web site tasarımı ve pazarlamasına ciddi anlamda yeni bir boyut katmıştır. Bilimsel endüstrideki bilimsel analiz için bir ihtiyaç olduğundan yaratılmıştır.

İleri seviye CRO rekabette SEMSEO‘ yu ayıran şeylerden sadece birisidir. Bizim için CRO, web sitesi pazarlama stratejilerinin en önemli parçalarından birisidir. İşletmeler web sitelerinin ulaştığı trafik için çok büyük bütçeler ayırırlar, bu durumda daha yüksek bir oranda dönüşüm sağlayabilecek stratejileri görmezden gelmek hiç de akıllıca değildir. Web siteniz sizin en iyi satış elemanınız olabilir.

Dönüşüm oranı optimizasyonu süreci:

  • Sitedeki dönüşüm oranını geliştirmek için bir hipotez yaratın,
  • Hipotezinizi desteklemek için hangi unsurların test edilmesi gerektiğine karar verin,
  • Web sitesinde gerekli değişiklikleri yapın ve dönüşüm testine başlayın,
  • Testinizin sonuçlarını kesin olarak gösterecek yeterli veriyi toplayın,
  • Dönüşüm performansındaki değişiklikleri gözden geçirin ve gerekli değişiklikleri yapın,