Anahtar Kelime Durumları

Anahtar kelimeler, Google AdWords reklamlarının en küçük parçacığına verdiğimiz isimdir. Adı gibi, müşteri ile reklam arasındaki kilidi açacak olan anahtardır. Anahtar kelime durumları ve özellikleri aşağıdaki gibidir.

Anahtar kelime an itibariyle etkin olmayan bir kampanyada veya reklam grubunda bulunduğundan için reklamları tetiklemiyor olabilir. Böyle bir durumla karşı karşıya kalındığında, aşağıdaki durumlardan biri mevcut durumu açıklar:

  • “Kampanya duraklatıldı” veya “Reklam grubu duraklatıldı”: Anahtar kelime, daha önce duraklatıldığı için yayınlanmayan bir reklam grubu veya kampanyada bulunuyordur.
  • “Kampanya kaldırıldı” veya “Reklam grubu kaldırıldı”: Anahtar kelime, daha önce kaldırıldığı için yayınlanmayan bir reklam grubu veya kampanyada bulunuyordur.
  • “Kampanya beklemede”: Anahtar kelime, başlangıç tarihi ileri bir tarihte olan ve henüz yayınlanmaya başlamamış bir kampanyada bulunuyordur.
  • “Kampanya sona erdi”: Anahtar kelime, bitiş tarihi geçen bir kampanyada bulunuyordur.
  • “Kampanya askıya alındı”: Anahtar kelime, ön ödemeli hesap bakiyesi tükendiği için geçici olarak duraklatılmış bir kampanyada bulunuyordur.

Anahtar kelime, ayarlar değiştirildiği için reklamları tetiklemiyor olabilir. Böyle bir durumla karşı karşıya kalındığında, aşağıdaki durumlardan biri mevcut durumu açıklar:

  • “Duraklatıldı”: Anahtar kelime, daha önce manuel olarak duraklatıldığı için reklamları tetiklemiyordur.
  • “Kaldırıldı”: Anahtar kelime, daha önce manuel olarak kaldırıldığı için reklamları tetiklemiyordur.

Google, anahtar kelimenin Reklamcılık Politikalarına uygunluğundan emin olmak için, anahtar kelime onay sürecinin belirli bir aşamasında olabilir. Böyle bir durumla karşı karşıya kalındığında, aşağıdaki durumlardan biri mevcut durumu açıklar:

  • “Uygun”: Anahtar kelime etkindir ve reklamlar gösterilmeye uygundur.
  • “Onaylanmadı”: Anahtar kelime, Google Reklamcılık Politikasını ihlal ettiği için reklamlar tetiklenmez.
  • “Site askıya alındı”: Anahtar kelime, tanıttığı web sayfası, Google Reklamcılık Politikasını ihlal ettiği için reklamlar tetiklenmez.

Anahtar kelimenin performansı, dış faktörlerden etkileniyor olabilir. Böyle bir durumla karşı karşıya kalındığında, aşağıdaki durumlardan biri mevcut durumu açıklar:

  • “Düşük arama hacmi”: Anahtar kelime, Google’da çok az arama trafiği alıyorsa geçici olarak askıya alınmıştır. Bu, anahtar kelimenin ile kullanıcı aramasının çok alakalı olmadığını gösterir.
  • “Düşük kalite puanı nedeniyle nadiren gösteriliyor”: Anahtar kelimenin Kalite Puanı çok düşüktür ve bu durum reklamın sık gösterilmesini engelliyordur.
  • “İlk sayfa teklifi tahmininin altında”: Anahtar kelime etkindir ve reklam tetiklenerek gösteriliyordur, fakat tıklama başına maliyet (TBM) teklifi, reklamın, Google arama sonuçlarının ilk sayfasına yerleştirebilecek olan tutardan düşüktür.
  • “Az sayıda sayfayla eşleşme”: Anahtar kelime, çok az sayıda sayfayla eşleştiği için geçici olarak askıya alınmıştır. Bu, kelime öbeğinin Görüntülü Reklam Ağı içeriğinde yaygın olmadığını gösterir.